Κρόνος στο 8ο Οίκο

Όλα φαίνονται τόσο μικρά από δω

σχεδόν δύο διαστάσεων!

Μήπως είμαι η τρίτη,η φαρμακερή;

πρέπει να σκεφτώ,να συγκεντρωθώ

τα όλα μου σε μια βαλίτσα

πριν μαζευτούν τα μυρμήγκια

κι ανηφορίσουν το τοίχο.

Ξάφνου ήρθε στο νου

ο Τρελός Κόσμος

όμως τα παιδιά έχουν μάθημα

κι ο δάσκαλος κατοικεί στο ρετιρέ..

-Κατέβα κάτω!

-Πιο γρήγορα από ποτέ!

-Τι ζητάς;!

-Απολύτως τίποτε.

-Τότε γιατί διάλεξες αυτό το τρόπο;

-Προτιμώ κάτω και μπαμ.Ανέκαθεν ήμουν ανάποδος..

-Γιατί;Είσαι τόσο νέος.

-Να παραγγείλω καφέ;

-Απλά απορώ..

-Έλα εσύ πάνω,φρόνιμα όμως

-Έρχομαι αλλά γιατί;

-Γιατί μου διώχνεις τα περιστέρια

-Καλύτερα να μείνω εδώ

-Μείνε να σε χέσουν και σένα.

-Ήρθε αστυνομία..

-Η ψυχή του πάρτυ

-Ήρθε και η πυροσβεστική

-Είδε φωτιά χωρίς καπνό,ο ανάποδος που λέγαμε..

-Είσαι τόσο νέος

-Είμαι ό,τι βλέπεις

-Πόσο χρονώ είσαι;

-Ας μιλήσουμε με αριθμούς.

-Πες μου απλώς την ηλικία σου

-Δεν είμαι τόσο νέος όσο νομίζεις

-Τι εννοείς;

-Ηλικία είναι το πόσο έζησες

-Ε,ακριβώς!

-Μισό,γιατί αποκτά ενδιαφέρον το πράγμα .ΕΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟ ΠΑΠΛΩΜΑ,

ΑΜΑ ΘΕΛΩ ΠΑΩ ΚΑΙ ΠΑΡΑΔΙΠΛΑ.Μαλάκες..

Τι λέγαμε;

-Για την ηλικία

-Α, ναι. Δεν είναι αριθμός η ηλικία αγαπητέ μου.

-Τότε τί είναι;

-Δρόμος

-Ο δρόμος δεν έχει μήκος;

-και πλάτος,και όπως βλέπεις..ύψος!

-Δε καταλαβαίνω

-Ο δρόμος είναι ένας,οι περαστικοί πολλοί.Ηλικία είναι οι φορές που τον διάβηκες,περπατώντας,τρέχοντας,χωλαίνοντας,έρποντας.Ηλικία είναι ν’αφουγκράζεσαι τις κουβέντες των περαστικών,το παράπονο του ζητιάνου,το κλάμα των παιδιών-κάθε ηλικίας-.Οι φορές που διασταύρωσες για κάποιον κι όλες όσες διασταυρώσαν για σένα.Χωρίς διάβαση και Γρηγόρη.Οι γωνίες που ξέρασες τα σωθικά σου και πάντα να γλιστράς και να πέφτεις όποτε πατάς τα ξερατά σου. Νύχτα και μέρα, στις βιαστικές πομπές των κατατρεχαμένων ωρολογιακών βομβών που σκοντάφτουν στα ίδια τους τα πόδια τα πρωινά, προσπαθώντας να συγχρονίσουν το βήμα με το παλμό τους που σφαδάζει από δεξαμενές διεγερτικών και λουτρά άστοχης αδρεναλίνης. Στις ορδές των ανφάν νεολαίων τα απογεύματα και τις αγέλες των παρεών,φέροντες χρώμα,μάρκα και αριθμό.Στα σκοτεινά πηγάδια των νυκτόβιων που αστράφτουν τα γκάνια και οι σουγιάδες σ’ένα διαρκές νταραβέρι με ρέστα θανάτου.Στις πορείες με τα μαύρα πανιά που φώναξαν,έκαψαν και κάηκαν για λογαριασμό μας.Στις παρελάσεις όπου η ερπύστριες δονούσαν τις σημαίες χωρίς να ξέρουν ότι ποτέ δε θα θυμίζουν, καμμιά επανάσταση. Στο μοτελ όπου τα βογγητά αναμειγνύονταν με νηπίων κλάματα.Στις κόρνες της ριζοσπαρμένης άμαξας και στις καμπάνες της σερνάμενης νεκροφόρας.Στις στάσεις που ικέτευες να μην έρθει ποτέ το λεωφορείο.Στους κάδους που γύρεψες όλους τους έρωτες που ξετίναξες και έγιναν τροφή για τις γάτες. Βγάζεις κάποιο αριθμό;

-Όχι..

-Ε,λοιπόν,δηλώνω πλήρης ημερών!

-Πώς μπορείς να το καθορίσεις αυτό;

-Απ’το γήρας της ψυχής αγαπητέ,που δε κατάφερε να συγχρονιστεί με τη σάρκα.

-Κουράστηκες δηλαδή;

-Προτιμώ το ‘’γέμισα’’

-Και δε πάει άλλο;

-Δε χρειάζεται.

-Πιστεύεις στον άλλο κόσμο;Στο παράδεισο φέρειπίν

-Είμαστε ξηγημένοι με τα θεία.Σας. Αμφότεροι δεν πιστέψαμε εις αμφοτέρους.

-Αλλά;

-Στη μνήμη.Υπάρχουμε όσο θυμόμαστε και θα υπάρχουμε όσο μνημονευόμαστε.

-Άρα τέλος,μηδέν.Απλά μια αναφορά;

-Τίποτε δε μνημονεύτηκε περισσότερο απ’το απροσδόκητο.Εξ ου και τα λουλούδια τα κόβουμε στη πιο ζωηρή τους άνθιση.

-Γιατί να μη το φυτέψεις,το φροντίσεις και να ζήσεις το μάραμα του;

-Γιατί αυτό δεν περιέχει προσφορά παρά μόνο προσωπική ικανοποίηση.

-Νομίζω γίνεσαι λίγο ρομαντικός..

-Περίμενε και θα δεις!

-Μη! Μη το κάνεις,μείνε ακόμα λίγο..

-Έχει κόσμο που περιμένει.Έχουνε και δουλειές..

-Ας τους να περιμένουν!

-Καλά.Άμα θες να κάνεις κάτι σημαντικό,πίσω απ’το φουγάρο έχει ένα μπάτσο,κράτα τον μακρυά.

-Έγινε.

-Θες να πρωτοτυπήσουμε;

-Δηλαδή;

-Συνήθως, ή πέφτει τελικά ο αυτόχειρας ή κατεβαίνει μαζί με τον..βαυκαλίζοντα σωτήρα του.

-Όντως

-Ε,αυτή τη φορά ας πέσουν και οι δύο!

-Τι εννοείς;Να πέσω κι εγώ;

-Πιστεύεις ότι δεν έχεις λόγους να το κάνεις.

-Κανέναν απολύτως.Θέλω να ζήσω.

-Πόσο χρονών είσαι;

-Εξαρτάται πώς το εννοείς..

-Απλά απάντησε μου στην ερώτηση.

-47

-Α,πέρασες ήδη στην ατζέντα των καρδιολόγων

-Δε πίνω,δε καπνίζω,έχω μια καλή δουλειά,μια σύζυγο και μια κόρη πρόσφατα παντρεμένη που με αγαπούν.Είμαι πέρα ώς πέρα υγιής και ικανοποιημένος.

-Κι από όνειρα;

-Όνειρα;

-Ναι,απ’αυτά που δε σ’αφήνουν να κοιμηθείς.

-Δε καταλαβαίνω.

-Το περίμενα..

-Ε πες μου.

-Μισό.ΜΠΑΤΣΕ,ΑΝ ΕΡΘΕΙΣ ΑΚΟΜΑ ΕΝΑ ΒΗΜΑ ΠΙΟ ΚΟΝΤΑ ΘΑ ΦΩΝΑΞΩ ΟΤΙ ΠΗΔΩ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΩ ΣΤΗ ΘΕΑ ΤΗΣ ΣΚΑΤΟΦΑΤΣΑΣ ΣΟΥ.Μαλάκα..

Που λες..Ναι,όνειρα.Οραματισμοί δια εσάς τους ορθολογιστάς.

-Να είμαι καλά εγώ και η οικογένεια μου.

-Ώς.

Ωσότου..

-Ωσότου;

Οκ,οκ.Έλα,είναι η ευκαιρία σου ν’αφήσεις ένα νεανικό πορτραίτο στο σαλόνι!

-Τρελάθηκες;

-Θα το κάνουμε να φανεί ότι προσπάθησες να με σώσεις.Θα γίνεις ήρωας!Το αντιλαμβάνεσαι;

-Μα τί να το κάνω αν δε είμαι εν ζωή;

-Τότε μπορώ να πηδήξω με την ησυχία μου,είμαι σίγουρος ότι δε θα μ’εμποδίσεις.

-Θα προσπαθήσω..

-Εκ του ασφαλούς έτσι;

-Κοίτα,μη το κάνεις.

-Όχι φίλτατε. Η αγαθοεργία και η ανθρωπιά δεν αφορούν τη προσωπική ικανοποίηση.Δεν πρέπει να’σαι παρόν για ν’απολαύσεις το μεγαλείο σου μέσα απ’την χαρά του άλλου.Κάντο και φύγε ή μη το κάνεις. Δε μπορείς να τέρπεσαι απ’τον ίδιο σου τον εαυτό που χρησιμοποιεί άλλες ψυχές ώς καθρέφτες για να ..χτενιστεί.

-Άν θες πέσε,έκανα ό,τι μπορούσα.

-Σεβαστόν,φεύγοντας περάστε απ’το κυλικείο για χυμό και μπισκότα.

-Πώς γίνεται να είσαι τόσο είρωνας απέναντι σε κάποιον που ενδιαφέρθηκε για σένα;

-Διευρύνω τα όρια του ενδιαφέροντος.

-Μάλιστα.Κατεβαίνω.Κύριε αστυφύλακα..

-Μισό λεπτό,πριν φύγεις,φέρε μου ένα στυλό, χαρτί κι ένα τσιγάρο.

-Εντάξει,αλλά μη πέσεις ώσπου να’ρθω.

-Σύμφωνοι

Ε ΜΠΑΤΣΕ,ΣΤΗ ΚΑΜΙΝΑΔΑ ΣΟΥ ΓΙΑΤΙ ΦΟΥΝΤΑΡΩ.Αρχίδι..

-Έλα,στυλό χαρτί και το τσιγάρο σου.Έλα κι αναπτήρας.

-Είσαι σφαίρα.

-Τι γράφεις;

-Λοιπόν,το βάζω στη δεξιά τσέπη.

-ΟΧΙ!

-Χα!

———–

-Φύγετε,φύγετε,θέλω να τον δω!

-Σας παρακαλώ κύριε.

-Αφήστε με!Ήμουν αυτός που προσπαθούσα να τον σώσω εκεί πάνω!

-Δεν επιτρέπεται κύριε να πλησιάσετε το πτώμα.Παρακαλώ πηγαίνετε πιο πέρα και μην επιμένετε.

-Μόνο μια φορά!Κρατά κάτι δικό μου!

-Αν έχει στη κατοχή του κάτι που σας ανήκει θα το παραλάβετε απ’τις αρχές μετά την έκδοση του πιστοποιητικού απ’τον ιατροδικαστή.

-Εντάξει..τουλάχιστον..μια τελευταία ερώτηση

-Τελευταία.Πείτε μου γρήγορα.

-Πόσο χρονών είναι;

Leave a Reply

